Aktivitet: Årsmöte 2025
Aktivitet | Årsmöte 2025 |
---|---|
Arrangör | OK Orion |
Information | Kallelse till OK Orions årsmöte 2025Tid: måndag 27 januari 2024 kl. 18.00 Plats: OK Orions klubbstuga i Jämjö Anmälan: Du föranmäler dig senast 26/1 via Eventor eller på mail till sekreterare@okorion.se, så vi kan förbereda med fika. Motioner till årsmötet ska vara inskickade till styrelsen innan den 13/1 kl. 18.00. Maila in era motioner till sekreterare@okorion.se. Möteshandlingar till årsmötet så som verksamhetsberättelse, årsbokslut, revisionsberättelse, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner kommer finnas tillgängliga för medlemmarna i klubbstugan en vecka innan årsmötet. Dessutom skickas de ut via mail till alla som anmält sig. Klubben bjuder på semlor!
Föredragningslista1. Mötets öppnande. 2. Val av mötesordförande och mötessekreterare. 3. Val av protokolljusterare och rösträknare, tillika ansvariga för att upprättande av röstlängd i händelse av begärd sluten votering. 4. Fråga om medlemmarna har kallats till årsmötet på rätt sätt och inom rätt tid. 5. Fastställande av föredragningslista. 6. Föregående årsmötesprotokoll. 7. Stadgeändringar. 8. Genomgång av styrelsens a) verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret, b) årsredovisning/årsbokslut för det senaste räkenskapsåret. 9. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret. 10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid som revisionen avser. 11. Fastställande av medlemsavgifter och tävlingsavgifter för kommande 1-2 räkenskapsår samt reseersättningar för kommande räkenskapsår. 12. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets-/räkenskapsåret. 13. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner. 14. Val av a) föreningens ordförande för en tid av ett år; b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år varav val av ekonomiansvarig och sekreterare vart annat år; c) suppleanter i styrelsen med för dem fastställd turordning för en tid av ett år; d) två revisorer och en revisorssuppleant för en tid av ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta; e) tre ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande; f) ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud. 15. Fastställande av indelning i kommittéer samt stödverksamhetens organisation. 16. Val av ledamöter i kommittéer och stödverksamheter. 17. Övriga frågor. 18. Mötets avslutande. Varmt välkomna!
|
Kontaktperson | Maria Leuenberger |
Antal anmälda deltagare | 2 |
Anmälningar
Namn | Deltar på distans | Kommentar |
Anders Leopold | ||
Maria Leuenberger |