Svenska Orienteringsförbundet

Aktivitet: Funktionär, Uppsala möte

Aktivitet Funktionär, Uppsala möte
Arrangör IF Thor
Information

I år går Uppsala Möte under påskhelgen

Vi ansvarar för långdistans annandag påsk måndag 21 april i Norra Lunsen. I år bygger OK Linné arenan och vi i IF Thor står för rivning efter måndagens tävling.

Anmäl att du kan ställa upp som funktionär. Aktiva vuxna och föräldrar hoppas vi kan göra det medan våra ungdomar springer tävlingen. Det är kul att vara funktionär!  

Hälsningar

Nic Kruys (070-3727956), tävlingsledare, 

Här är exempel på funktionärsroller. De allra flesta rollerna går att ta även om man inte varit funktionär förut, och man är ofta flera som delar på uppgiften/ansvaret:

  • Miniknat 4 pers
  • Dusch 1-2 pers (bevaka dusch vid skola)
  • Marka (kiosk) personal inkl grillare 6-8 pers (plus ansvariga)
  • Toalettvakt 1-2 pers
  • Transport av överdrag från start 1-2 pers
  • Baka till markan 5-10 pers (se separat anmälningsfunktion)
  • Barnpassning 2-4 pers
  • Kontrollutsättning 7-10 pers (banläggare Ola L ansvarig)
  • Kontrollinhämtning 7-10 pers (banläggare Ola L ansvarig)
  • Marka (kiosk) ansvarig inköp, transport, samordning 2 pers
  • Mål 2 pers
  • Parkering 6-7 pers (+ ansvarig)
  • Prisutdelning 2 pers
  • Radiokontroller 1-2 pers
  • Arenarivning måndag eftermiddag-kväll. Uppgifter finns för alla! (NN byggansvarig)
  • Sekretariat+öppna banor 8-10 pers (+ ansvarig)
  • Programmering av SI-enheter 1-2 pers (görs inför)
  • Sjukvård 1-2 pers
  • Speaker 2-3 pers
  • Start 8-10 pers (Fredrik Lindell ansvarig)
  • Ställningsbyggare (görs veckor före) 5-7 pers (NN ansvarig)
  • Radiokontroller

Hör gärna av dig till Nic om du inte vet vad som passar dig så hittar vi en lämplig uppgift tillsammans. Anmäl dig i listan ändå. För alla poster ovan finns det hjälp att få med vad det innebär. 

Anmälningsstopp måndag 21 april 2025 klockan 0:00
Starttid måndag 21 april 2025
Kontaktperson Nic Kruys
Antal anmälda deltagare 36

Anmälningar

Namn Jag vill hjälpa till med följande under Uppsala möte Jag kan tänka mig ta ett huvudansvar för en funktion Kommentar/Övrigt
Axel Andersson Utsättning kontroll
Intag kontroll
Nej Kan hjälpa till med vad som behövs under dagen.
Bo Andersson Parkering Nej
Sofie Bergendahl Marka Nej
Johanna Carlson Första hjälpen Ja
Helena Ekbrink Start Nej
Yngve Ekeberg Parkering Nej
Marie Enberg Miniknat Ja Jag och Johanna Grybäck har pratat ihop oss om att ta denna aktivitet
Lena Eriksson Marka Nej
Göran Falk Mål Ja
Jesper Hedberg Start Ja Kan även sätta ut enheter på morgonen om det behövs
David Höglund Parkering Nej
Pär Jansson Utsättning kontroll
Intag kontroll
Start
Nej
Peter Jaxgård Sekretariat Nej
Jan Johansson Parkering
Rivning
Ställningsbyggare
Nej
Tomas Johnsson Utsättning kontroll
Intag kontroll
Nej
Mats Jonsell Annat/Övrigt Ja Jag kan hoppa in där det behövs
Johan Karlsson Parkering
Rivning
Nej Ev. reserv på grillen efter parkering
Nic Kruys Annat/Övrigt Ja Tävlingsledare
Alva Lindell Start Nej
Ebba Lindell Start Nej
Fredrik Lindell Start Ja Startansvarig
Karin Lindell Start Nej
Per Melander Radiokontroller Ja
Michelle Nordkvist Utsättning kontroll
Intag kontroll
Annat/Övrigt
Nej Transport överdrag
Johan Ohlström Utsättning kontroll
Intag kontroll
Ställningsbyggare
Nej
Anders Pettersson Parkering
Rivning
Nej
Petter Ranefall Sekretariat Ja
Annika Ridell Annat/Övrigt Ja Bitr. tävlingsledare, tävlingskontrollant åt OK Linné
Bo Segerman Parkering Ja P-ansvarig
Simon Segerman Parkering Nej
Dorothe Spillmann Programmering enheter
Annat/Övrigt
Nej Flexibel, dock lite utrymme fram till torsdag eftermiddag
Johanna Stropp Grybäck Miniknat Ja
Esbjörn Swahn Marka
Mål
Rivning
Kanske Marka eller mål är OK
Staffan Jacobsson Svärd Intag kontroll
Rivning
Start
Nej Tänker att start bör kunna kombineras med kontrollintag och/eller rivning
Henrik Wåhlström Marka Ja
Linda Wåhlström Marka Ja

Annonser

Bagheera