Eftersom det nu redan finns ca 20 anmälda känns det lite som tåget gått för att börja meka med Eventor-inställningarna... Och då jag inte fått några svar på mina allmänna frågor om Eventor/Ola-kopplingen, så får jag väl bli lite mer konkret då (men tack till Ingemar, vars dokumentation från fjolårets SM var utmärkt).
1. Om nu en SM-tävling med kval/fina är uppsatt i Eventor som två separata tävlingar, och jag i OLA vill hantera det som en flerdagarstävling (t ex för att få stöd för att skapa finalstartlistor från kvalresultaten) hur gör jag då? Om det är omöjligt att kombinera en endagars "Eventor-tävling" med en flerdagars "OLA-tävling" så ge besked om det, för i så fall är min åsikt att Eventor-inställningarna *måste* ändras.
T ex är jag intresserad att veta vad som gäller för följande:
- Om jag skapar OLA-tävlingen manuellt som en flerdagarstävling, kan jag då importera anmälningarna från kvaltävlingen i Eventor? Är det några speciella inställningar jag bör komma ihåg att sätta rätt (man blir ju lite bekväm när man är van att få allt på köpet när man importerar tävlingsuppgifterna från Eventor)? Om det inte går att importera endagstävlingsanmälningarna från Eventor, ge då gärna tips om hur man enklast får in anmälningarna!
- Hur ska jag hantera anmälningsklasserna (HD18-21) och klasserna som behövs för de olika kval- och finalheaten. Vilka egenskaper måste jag tänka på?
- Finns det några möjligheter att exportera resultaten till Eventor med detta upplägg? Notera: det är antagligen inte så viktigt, kan vi skapa resultatfiler från kvalen och finalerna kan vi alltid ladda upp dem manuellt som filer till Eventor.
2. Eftersom jag inte använt OLA för flerdagarstävlingar (eller andra kval/final-upplägg) så välkomnar jag alla tips om vad som behövs i OLA för att få det att fungera. Jag hade ju hoppats på att få mycket på köpet från Eventor, men ska jag sätta upp tävlingen manuellt i Eventor ökar ju riskerna för att göra fel eller glömma bort något högst betydligt.
- Alla tips välkomnas!